Respect voor de eigenheid van elk kind. We gaan uit van verschillen tussen kinderen en houden daarbij, zoveel als mogelijk, rekening met hun eigenheid. We leren kinderen vaardig worden in het omgaan met elkaar, met respect voor eigen materiaal en dat van anderen. We hebben respect voor elkaar en de leefomgeving dichtbij en veraf. We geven kinderen een brede kijk op de wereld mee met respect voor onze aarde en de mensen die erop wonen.
Elkaar versterken
We vullen elkaar aan en versterken elkaar.
Duidelijkheid voor ouders
We dragen onze visie uit. Ouders kennen onze visie. Elke beslissing die we nemen, gaat uit van wat goed is voor kinderen, passend bij De Stapsteen.
Duidelijkheid voor kinderen
We stellen regels op en maken afspraken die ervoor zorgen dat het goed vertoeven is op onze school. We luisteren naar ideeën van kinderen. We spreken hen aan op hun verantwoordelijkheid.
Duidelijkheid voor alle personeel
Vanuit een loyale houding tegenover onze visie maken we afspraken met elkaar en verzamelen die in ons schoolwerkplan. Informatie en materiaal delen we met elkaar. Een (t)huis voor iedereen We bouwen aan een (t)huis voor iedereen. We streven naar een sterke betrokkenheid en verbondenheid tussen alle participanten die de school samen dragen. We werken met collega’s in werkgroepen . In verschillende overlegmomenten brengen we voorstellen en nemen beslissingen voor de toekomst. We werken samen met ouders. Hun interesse, hulp en inzet wordt gewaardeerd. Krachtige leeromgeving We geven hoogstaand onderwijs in een krachtige leeromgeving. Ouders en kinderen mogen van de Stapsteen kwalitatief sterk onderwijs verwachten.
Dat willen we bereiken door: